Skocz do zawartości

Thot

Użytkownik
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Kontakt

  • GG
    123

Informacje

  • Lokalizacja:
    Myszków

Osiągnięcia Thot

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Cały przód (zawieszenie i inne różniące się rzeczy między 2wd a 4wd) mam w cenie przedniego mostu. Wiadomo, że może niektóre rzeczy będzie trzeba wymienić na nowe dlatego budżet jest większy i zapas kasiory na to jest. Wiem że przeróbki nie są tanie i proste. Wykonałem kilka różnych projektów i przeróbek już, tylko jak dotąd na samochodach osobowych. A że teraz mam rangera to modzimy rangera xD I wiem że nikt mi włożonej kasy nie odda jak będę go odsprzedawał dalej ;)
  2. Nie no koledzy nie dramatyzujcie. Budżet operacyjny jest większy, ale po wstępnych wyliczeniach i rozmowach ze znajomymi od części tak go szacuje. Co do samej wiedzy jak działa mechanizm różnicowy to ogólnie wiedziałem. Tylko nie do końca wiedziałem jak się ma ten w moście do tego centralnego z reduktora. Ale ta sprawa została już wyjaśniona. Mechaniczną wiedzę też jakąś tam posiadam nie jest to moje pierwsze grzebanie w samochodzie więc myślę że tragedii nie będzie i po skończonej robocie Ranger będzie jeździł lepiej niż przed grzebaniem w napędzie ;) Dla potomnych postaram się zdać relację na forum ;) Kolego japacz w najgorszym wypadku przecież wywalę reduktor wsadzę stary wał i zostanie tylko napęd na tył :P Więc proszę was nie ironizujcie ;) A jako że Ranger to najmniejszy pickup z rodziny to i części odrobinę tańsze :P Co do mojego szacowanego kosztu: Reduktor już w drodze znajomy załatwił przy okazji zakupu części do swojego samochodu offroadowego za 400zł ( sprawny z gwarancją) Most przedni na alledrogo to koszt około 500zł Wał jakieś 150-250zł za sztukę. Znajomy co załatwił reduktor zobowiązał się w razie potrzeby flansze do połączenia mostów z reduktorem załatwić po kosztach materiału. Jedyne z czym znając życie się przestrzeliłem to 3 dni robocze w garażu bo jak będę robił to pewnie będzie sto tysięcy awarii i będzie trzeba pracować ale w pracy a nie w garażu. Czy o czymś zapomniałem? Jak tak proszę o sprostowanie ;)
  3. Zgadza się Ranger nie ma ani centralnego dyfra, ani blokad w mostach ( o tych nie myślę bo to faktycznie trochę grosza trzeba). Ale zamierzam doposażyć mojego Rangera w centralny dyfer z innego samochodu i tym sposobem będę miał stały napęd na 4 koła no i blokadę z reduktorem ale tylko tą centralną. Myślę że kosztowo zamknę się w 1500zł no i jakieś 3 dni grzebania przy samochodzie ;) Czas zacząć szukać części ;)
  4. Z tym mostem chodziło mi o to: że jeśli założe ten centralny dyfer to czy mogę do niego założyć na przód most od "tradycyjnego" pickupa czyli takiego który miał przód dołączany. Idąc dalej jeśli to wszystko złoże w kupę to jeśli załączę blokadę na centralnym dyfrze to zapewni że moc jest przekazywana 1:1 między obie osie (takie powiedzmy wyłączenie układu różnicowego) ale na ostach układ różnicowy dalej działa (czyli jedno koło powiedzmy że stoi a drugi się kreci...) Dobrze rozumiem?
  5. Dzięki za wszelkie dotychczasowe informację. Temat staję się dla mnie coraz bardziej klarowny i jasny. Teraz klika następnych pytań. Obecnie mam tylko tylny most w którym jest mechanizm różnicowy ( z przodu niezależne zawieszenie). W założeniu dokładam przedni most i zmieniam całe przednie zawieszenie na takie z rangera który miał napęd 4x4. I dokładam reduktor (czy jak kto woli centralny dyfer z reduktorem, czy nie wiem jak to inaczej nazwać) zapewniający stały napęd na 4 koła. No to założenia mamy, teraz pytania. Czy w przednim moście też jest mechanizm różnicowy? Czy musi to być most z auta które miało stały napęd na 4 koła czy może być most z auta które miało napęd na tył a przód był dołączany w razie potrzeby? W tym centralnym dyfrze z tego co się dowiedziałem jest międzyosiowy układ różnicowy, jak on się ma do tego wszystkiego? Dyfer jest z blokadami (podejrzewam że chodzi o blokadę tego międzyosiowego układu różnicowego) jak to działa i jak się ma do układów różnicowych w mostach? Na tą chwilę więcej pytań mi nie przychodzi na myśl ;) Z góry dzięki za odpowiedzi, myślę że jak zbiorę całą wiedzę to będę w połowie drogi do sukcesu :) Pozdrawiam Przemek
  6. Nie skojarzyłem. A teraz pytanie do bardziej doświadczonych w modach. Jeśli wezmę skrzynię z reduktorem od innego samochodu to do kogo się zgłosić albo co trzeba dorobić aby spasować ową skrzynię z moim silnikiem?
  7. Mhm. A takie pytanie mam orientuje się ktoś może ile frezów i jaka jest średnica na tym wałku co wchodzi do silnika w skrzyni od 2.5 benzyna ? I co to jest diff ?? Z góry dzięki.
  8. Tak zgadza się produkcja USA. A może jakieś inne pomysły z czego można zaczerpnąć części ?
  9. Witam forumowiczów, Od jakiegoś czasu jestem właścicielem Forda Rangera z 2000 roku z motorem 2,5l benzyna z napędem na tylną oś jak przystało na pickupa xD Z racji że czasem muszę wjechać na place budowy na których panuje bagno myślę o przerobieniu napędu na 4wd. Doczytałem już że trzeba zmienić przednie zawieszenie dołożyć reduktor, wały pozmieniać. Jednak mam takie pytanie czy jest szansa że spasują części z Rangera 2.5TD? O części z diesla znacznie prościej, benzyniaka z "europejką" pojemnością motora z napędem 4x4 widziałem tylko jednego... Proszę o wszelkie możliwe rady na temat takiego zabiegu. Wiem że ekonomicznie nie do końca może być to uzasadnione i nie do końca opłacalne, ale tą kwestie pomijam. Z góry dzięki Pozdrawiam
  10. Thot

    Jura wita ;)

    Witam was drodzy forumowicze, Mam na imię Przemek mieszkam na jurze krakowsko-częstochowskiej, bliżej częstochowy. Od kilku dni jestem zadowolonym właścicielem lite trucka znaczy się Forda Rangera w wersji XLT niestety w opcji 4x2... Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.