Skocz do zawartości

jaszczur2

Użytkownik
  • Postów

    23
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Kontakt

  • GG
    4782367
  • Website URL
    http://www.exfan.pl

Informacje

  • Lokalizacja:
    Kostrzyn Wlkp
  • Auto
    OFF-ROAD

Osiągnięcia jaszczur2

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Super sprawa, ale bariera cenowa raczej nie do przeskoczenia..
  2. Zapomniałem napisac, że te 3 motocykle to pełnowymiarowe motocykle ENDURO: Honda Xr 400R, Honda CRF 250X oraz Husqvarna TE610 :lol2: :-D Ale przyczepkę też już mam na 3 motocykle, więc prawdopodobnie założę z powrotem osłonę paki chociaż tak mi się bardziej podoba tylko orurowania z lightbarem brakuje :-P
  3. VAT3 mi wypisali w Swarzędzu na okręgowej stacji bez mrugnięcia okiem ;-) Kilka fotek bestii: http://picasaweb.google.com/exfan.pl/L200#
  4. jaszczur2

    RAM DUKE'a

    Podpisuje się :lol: A czy taką ciężarówką (ford) da się w błoto wjechać? :lol:
  5. jaszczur2

    Super Select

    Dokładnie, układ SS występuje dopiero w najnowszej wersji Misia. "Stare" L200 (takie jak Twój) posiadają skrzynię Easy Select, bez międzyosiowego mechanizmu różnicowego. Wyklucza to oczywiście poruszanie się 4x4 po czarnym i suchym. O skrzyni SS można znaleźć dość sporo w necie ale jak chcesz, to mogę opisać tutaj zasadę działania. Jak masz chwilkę to może skrobnij co nieco, niech to wszystko będzie w jednym miejscu :)
  6. jaszczur2

    Super Select

    Czytałem wiele na temat tego cudeńka, nigdzie natomiast nie znalazłem informacji, od kiedy i w jakich autach był montowany.. No i jak rozpoznać, czy w danym egzemplarzu taki napęd jest zamontowany. Ze szczątkowych informacji jakie udało mi się znaleźć wynika iż SS montowany jest w L200 od 2006 roku i to w opcji. Ile w tym prawdy to nie wiem. Ma ktoś sprawdzone dane na ten temat? Ponadto proszę o opinie/recenzje, wady/zalety i ogólnie z czym i jak to się je :-D
  7. jaszczur2

    Konserwacja L200

    a odrdzewiacz noxudolu? np ten: http://www.cortini.pl/rust_eater___zjadacz_rdzy_200_ml,392,produkt.html 5 butelek? :roll: :mrgreen: Przechyłomierz jest seryjnie, a jak jest to niech już działa :lol: Jeżeli chodzi o książkę to mam pewność, cała historia się pięknie składa i zgodnie z opowieścią są stemple z niemiec, francji w końcu hiszpani i ostatnie z Polski. Pod maską widać, że wszystkie filtry (olej, paliwo) są nowiutkie, nawet nie okurzone.
  8. jaszczur2

    Konserwacja L200

    Jeżeli chodzi o rozrząd to jaki przebieg wymaga wymiany? Bo mam wbite w książce, że przy 90 a potem przy 180 był wymieniany. Przy 194 paski klinowe, tarcza sprzęgła tarcze hamulcowe tłoczki z tył, płyn chłodniczy, hamulcowy olej w dyfrach i w skrzyni. 500km temu (w grudniu) wymieniony olej z filtrem. Zbadałem ten noxudol i myślę, że to dobry pomysł. 5l kosztuje 130zł więc chyba tragedii nie ma. chyba, że będę potrzebował 50 litrów :lol2: Tylko, żeby to dobrze zrobic to jest potrzebny podnośnik.. na kanale nie da rady zrobic tego porządnie. Jeżeli chodzi o przechyłomierz to dla potomnych: Tylna obudowa trzyma się na 3 wsuwkach, zdejmuje się ją pociągając do góry. Najlepiej z obu stron zcisnąc to środkiem się wybrzuszy, i lekko podważyć, czymś szerokim (żeby nie uszkodzić obudowy). Pod obudową zestaw wskaźników trzyma się na dwóch śrubach na śrubokręt krzyżakowy. Tutaj przyda się krótki śrubokręt bo do szyby nie wiele miejsca. Po odkręceniu śrub zostaje odpiąć kostkę i zestaw wskaźników mamy już na zewnątrz. W moim przypadku wystarczyło odrócic kilka razy do góry nogami i przechyłomierz nagle ożył :-D Wsadziłem kostkę, wkręciłem wskaźniki, wcisnąłem obudowę i wszystko działa miodzio :) Wszystko trwało może 15min
  9. a sorry jasne ;-) słuszna uwaga :)
  10. Wczoraj się naprodukowałem i nie ma mojego posta :-/ Chodziło mi generalnie o to co warto/trzeba sprawdzic/zrobic po zakupie małego potworka :twisted: Drugie pytanie dotyczyło wskaźnika pozycji auta (tego ping-ponga na konsoli centralnej) u mnie jest sztywny - ani drgnie.. nie wiem czy zatarty czy jak? ale idealnie w pozycji 0,0 więc może jest jakaś blokada?
  11. jaszczur2

    Konserwacja L200

    W okręgowej stacji byłem oczywiście przed kupnem i pytałem.. Padło pytanie czy auto ma otwartą przestrzeń ładunkową? powiedziałem, że tak to od razu powiedziano mi, że VAT3 należy się z definicji ;-) Tak w kwestii formalnej: Co trzeba/należy teraz sprawdzic/zrobic.. Chodzi mi o ogólny przegląd i konserwacje auta. Powiedzcie na co szczególnie zwrócić uwagę (nie wiem olej w dyfrach itp itd) Chce zrobic konserwacje podwozia i tutaj pytanie - czy oczyszczenie i "wysmarowanie" bitexem wystarczy? Pytanie w kwestii technicznej: na konsoli środkowej jest miernik przechyłów - taki ping pong, u mnie się "zaciął" :lol: zatarł albo jak to inaczej nazwać, ale idealnie w pozycji 0,0 więc może jest jakaś blokada i da się go "włączyc" :roll: Przepraszam, za pytania "laika" ale zawsze warto wysłuchac rad bardziej doświadczonych kolegów :2piwo:
  12. No i padło: http://moto.allegro.pl/item978929627_mitsubishi_l200_2_5_diesel_double_cab.html Byłem specjalnie u nas w okręgowej stacji kontroli i powiedzieli, że VAT3 bez problemów mi wbiją na to auto :-) Auto naprawdę bardzo zadbane, kompletnie odbiega od wszystkiego co wcześniej oglądałem, całe życie serwisowany w ASO to mnie przekonało. W zeszłym roku wymienione sprzęgło wszystkie paski i niektóre elementy zawieszenia fakturki na niebagatelne kwoty z ASO. Dzisiaj kupiłem i już zdążyłem ubrudzic
  13. Niestety dotyczy to również paliwa. Jeśli auto nie ma wbite w dowód Vat3 to nie możesz odpisywać vatu od paliwa, wtedy jedyną formą potrącania sobie kosztów paliwa będzie rejestr kilometrów wykonanych w celach firmowych, bo auto ciężarowe bez zaświadczenia Vat3 jest traktowane jako osobowe wpisane w rejestr środków trwałych firmy. Oczywiście będziesz mógł odpisywać Vat od paliwa mimo to, ale tylko do momentu gdy ktoś się zorientuje w Urzędzie Skarbowym, że nie ma ku temu podstaw, a wtedy będzie to paliwo droższe niż na stacji. Możesz liczyć na szczęście, że nie skontrolują, bo tak robi większość właścicieli małych pickupów lub "załatwić" sobie papier, że auto spełnia warunki VAT3, ale ja odradzam takie rozwiązania. Właśnie to też mnie ostatnio zaintrygowało. Sporo ludzi nie ma tego VAT3 wbitego w dowód, nawet ja mając ciężarówkę DMC powyżej 5t także tego nie mam. Co dziwne znajomy, który ma kilka ciężarówek i US trzepał go z autami dokumentnie z szczególną uwagą na wszystko co związane z kosztami samochodów do niczego się nie doczepił pomimo braku wpisu w dowodzie vat3. Natomiast inny mając Mercedesa Sprintera miał spore problemy za to, że odliczał vat od paliwa bez vat3 w dowodzie. Jest jedna mała różnica w tych przypadkach - inne Urzędy Skarbowe. Jestem lekko skonsternowany.. Wpis ma byc w dowodzie auta? Ja mam aktualnie mondeo z homologacją na ciężarowe i odpisuje VAT z paliwa.. Mój ojciec ma w swojej firmie dwa takie auta w tym jedno od 12 lat i nie mogę się dopatrzeć nigdzie wpisu VAT3 :/ Ten hilux, który mam tu w okolicy na oku był kupowany specjalnie do firmy, więc chyba powinien mieć taką homologacje.. Firma zajmowała się budownictwem specjalistycznym, ale to auto na budowie chyba nigdy nie było :lol: no ale co z tego jak i tak nie chce sprzedać :-?
  14. Szczerze mówiąc to mam jednego pięknego hiluxa na oku. 1997rok pierwszy właściciel 120k przebiegu (autentyczny, znam dosyć dobrze właściciela, dodajmy jedynego pamiętam jak przywiózł auto z salonu). Auto od około 7 lat stoi w ogóle nie używane.. Odpalane raz na miesiąc i przejechane 200m w około firmy.. Problem jest w tym, że gość nie chce sprzedać :pala: Niewiarygodne.. jeździ nową S-klasą i chyba mu nie zależy.. powiedzcie mi jak go przekonać :mrgreen: Od około miesiąca co jakiś czas go nachodzę i wypytuje. Poza tym jeżdżę i oglądam różne autka po Polsce ale zawsze mam ten egzemplarz z tył głowy i nic mi się do końca nie podoba :)22
  15. Wszystko się zgadza ;-) Chodzi mi o VAT z paliwa a motocykle i quady chce wozić na przyczepce :-)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.