Skocz do zawartości

JM -Ranger Wildtrack

Użytkownik
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Aktywność reputacji

  1. Thanks
    JM -Ranger Wildtrack przyznał(a) reputację dla wiewioor.fm w Problem z zapalaniem Ford Ranger Wildtrack 3.2.   
    Samochody z automatem można odpalić w pozycji P i N. Jeśli to wina czujnika to możesz próbować na pozycji N. Jeśli i tu bedzie ten sam problem idac dalej jest przekaźnik rozrusznika załączany z jednej strony plusem po stacyjce, z drugiej masą przechodzącą właśnie przez czujnik pozycji skrzyni.
  2. Haha
    JM -Ranger Wildtrack przyznał(a) reputację dla Kassei w Problem z zapalaniem Ford Ranger Wildtrack 3.2.   
    Moja koleżanka mieszkając w Częstochowie jeździ auto serwisować na Śląsk, więc może trafiłeś w 10tkę 😉
  3. Thanks
    JM -Ranger Wildtrack przyznał(a) reputację dla Kassei w Problem z zapalaniem Ford Ranger Wildtrack 3.2.   
    ASB = Automatyczna Skrzynia Biegów 😉
     
    Nie obiecuj sobie dużo po tej diagnozie, ale jest opcja, że wybierak może być lekko uszkodzony. Samochód z automatem można odpalić wyłącznie kiedy wybierak jest w pozycji P (oczywiście jeśli wszystko działa poprawnie i/lub nikt nic nie modyfikował). Nie wdając się w szczegóły i najprościej sytuację opisując - zdarza się czasem, że auto nie widzi, że wybierak jest w pozycji P, tzn odblokowuje stacyjkę, ale już nie puszcza zapłonu, lub puszcza go ale równie szybko odcina. Jak będziesz miał taką sytuację jak opisujesz, to spróbuj kilka razy poruszać manetką po wszystkich pozycjach a po powrocie na P przekręć kluczyk aby odpalić.
     
    Z drugiej strony trochę to też śmierdzi niepoprawnym funkcjonowaniem immo ale tutaj musiałyby zostać ślady i serwis powinien do zdiagnozować, chyba, że masz uszkodzenie ECU lub to kwestia "pastylki" immo w kluczyku. Takie niewielkie uszkodzenie ECU trudno niestety zdiagnozować, choć nie jest to niemożliwe. Pastylkę w kluczyku można łatwo przetestować używając drugiego kompletu kluczyków (małe prawdopodobieństwo, że są uszkodzone dwa kluczyki).
     
    Tak z innej beczki. Musisz wiedzieć, że ogólnie serwisy Forda w Polsce mało ogarniają silnik 3.2 Duratorq. Kiedyś byłem bliski kupienia Transita z tym silnikiem to mi znajomy dealer go odradzał. Oczywiście nie z powodu samego silnika bo to dość udana jednostka, która do dzisiaj i od lat występuje na rynku amerykańskim jako silnik rodziny PowerStroke , ale z powodu faktu, iż mechanicy tak rzadko go widują, że doświadczenie mają praktycznie z nim zerowe. W europie sprzedawały się pojedyncze sztuki Transitów z tym silnikiem. Potem zaczęli go wsadzać do nowego Rangera ale tylko do najdroższej topowej wersji (w tańszych nie dało się go nawet skonfigurować) a potem całkowicie wycofali tą jednostkę z europy. Podejrzewam, że 90% serwisantów Forda w Polsce nie miało nawet styczności z tym silnikiem... Moim zdaniem szybciej znajdziesz pomoc na amerykańskich forach Rangera niż w autoryzowanym serwisie Forda w naszym kraju 🙂
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.