Jump to content

Mecenas

Administrators
  • Content Count

    242
  • Joined

  • Last visited

Reputation Activity

  1. Like
    Mecenas reacted to bober666 in RAM 1500 błąd Check Fuell Cap   
    No to było tak.Mechanik szukał przyczyny i znalazł pod podwoziem uszkodzony przewód od czarnej puszki chyba to jest filtr od oparów paliwa.Naprawił pęknięcie przewodu ale nadal wyskakiwał błąd EVAP.Chciałem kupić ten filtr ale był drogi,więc wpadłem na pomysł aby wyeliminować opary paliwa i zatankowałem zbiornik paliwa do pełna.Błąd już nie wyskakuje,ale trzymam cały czas pełen zbiornik paliwa a i oko cieszy jak wskazówka mknie od zera na full.Jak byłem pomocny proszę dać znać.Pozdrawiam.
  2. Like
    Mecenas reacted to Czono in Pickup z przejściem na pakę   
    Chętnie się podzielę tą informacją, otóż miałem w ub. roku prawie nowego Hiluxa, kupiłem rozbitego 1,5 kabiny z przebiegiem 7500 km, karoseria była w opłakanym stanie i udało mi się sprowadzić z Niemiec nową karoserię ale już nie 1,5 kabiny lecz pełnowymiarowe czworo drzwi. Auto po zmianie wyglądało obłędnie, jak nowe i jeździłem nim z naprawdę ogromną przyjemnością. Był tylko jeden problem, otóż mając pickupa posiadasz auto praktycznie bez bagażnika, bo zakupów nie wsadzisz na pakę, bo będą latać po całej pace, więc cokolwiek niezbyt dużego wiozłem, to musiałem na tylnym siedzeniu. Gdybym miał nawet zabudowę paki, to nic by to nie zmieniło, korzystanie z paki jako bagażnika nie jest żadnym rozwiązaniem. Drugi problem, to spanie w aucie - paka znów odpada, bo jest za krótka (w 1,5 kabiny był dłuższa, ok. 1,8 m), gdybym miał przejście z kabiny, to wytapicerowałbym pakę i składając siedzenia, spanie byłoby jak ta lala. Teraz znów zachorowałem na Rangera Raptora ale znów ten sam problem. jestem w wielkiej rozterce, bo nie wiem co kupić, Toyotę sprzedałem i jeżdżę Tiguanem, ale to żadne auto terenowe...
  3. Like
    Mecenas reacted to Kuba M. in Chevy Tahoe 2007-2014   
    Nie, DMC ok 3200 kg
    Zresztą z tego co sprawdziłem, to Cadillaców w wersjach "heavy duty" nie robili.
    Przynajmniej nie seryjnie.
  4. Like
    Mecenas reacted to Ijo in Toyota Tundra 5.7   
    2011 i wyzej powinny byc ok. To sa dobre silniki, chociaz zdarzaja sie wypadki. W 2007 znalezli 20 silnikow ktore mialy problem z zle wykonanym pod wzgledem metalurgi walkiem rorzadu i podejzewali ze 30 tys wyprodukowanych silnikow bedzie mialo problemy. Tak dla porownania to kazde z produkowanych V8 obecnie ma problemy. 5.7 Hemi ma problem z walkiem rozrzadu i kiepskim przeplywem oleju, Fordy w starszych Tritonach 5.4 i 4.6 problem z przeplywem oleju , nawet 6.4 Hemi problem z tlokami halasujacymi na zimnym silnku oraz wytartym walkiem rozrzadu, rowniez 6.0 Vortec . Pilnowac oleju i wymian i powinno byc ok. Rozgladalem sie za tundra jakis czas temu do ciagniecia przyczepy. Jest to pol tonowka ktora moze bardzo duzo zniesc ale na papierze liczby byly za male do moich potrzeb. Auta ogolnie malo awaryjne z dobrymi osiagami i silnikiem z dobrymi recenzjami, rowniez trzymajace wartosc.
  5. Haha
    Mecenas reacted to Kuba M. in Chevy Tahoe 2007-2014   
    W sumie nie do końca pickup, ale rodowód ma słuszny.
    Kupię Chevroleta Tahoe 3 gen tzn. z lat 2007-2014,
    Nie kastrat, nie hybryda, nie srebrny metalic.
    Nie pognite padło, nie szpachlowóz wyklepany z przystanku PKS i nie dojechane truchło.
    Wersja wyposażenia obojętna, może być kompletna bieda, albo nawet SSV (czteronapędowy radiowóz😊)

    Ostatecznie krótki Escalade, ale tylko EU, no i musiałby by być naprawdę w extra stanie, bo nie do końca mi się z ryja podoba.
  6. Thanks
    Mecenas reacted to Jarek37 in Wymiana świec zapłonowych.   
    Suema fanatycy dodga. W sobotę podjąłem się wymiany świec w moim Cielaku"😁 Niektórzy wypisywali cuda że 5-6 godzin trwa wymiana, demontaż pompy hamulcowej i serwa! Nieprawda panowie! 2 godziny i zro iłem to na luzie pomimo iż auto posiadam od 3 tygodni. Wystarczy klucz przegubowy i odkręcenie dwóch śrubek i mamy super dostę do wszystkich 16 świec. 
  7. Like
    Mecenas reacted to KrzychRam5.7 in RAM interfejs diagnostyczny jaki?   
    Polecam AlfaOBD na wtyczce obdlink mx, ogarnia diagnostykę, logowanie testowanie elementów i kodowanie funkcji. Teraz zaczynam zabawę z HP Tuners mpvi2 ale to troche droższa opcja ale pozwała modyfikować dosłownie wszystko w sterowniku silnika i skrzyni. 
  8. Thanks
    Mecenas reacted to c3zar in Dodge RAM 5.7 HEMI - co kiedy serwis?   
    Jakby ktoś szukał to udało mi się znaleść:
     
    https://www.hendrickjeepwilmington.com/ram-service-schedule.htm
     
    pozdrawiam,
  9. Like
    Mecenas reacted to Kuba M. in Ustawienie zbieżności Toyota Tundra 2008r.   
    Opcji jest niewiele
    Wygięte pochwy mostu. Podjedź do kogoś, kto może sprawdzić Ci kąt pochylenia tylnych kół. Tylko pamiętaj, że taki pomiar trzeba zrobić na dobrych oponach - jeżeli warsztat będzie chciał to zrobić na tych zdartych, to proponuję szukać gdzieś indziej. Od biedy możesz sprawdzić sam - potrzebna tylko jakaś dobra poziomnica lub coś podobnego w działaniu.
    Wywalone łożyska półosi. Chociaż nie wiem jak bardzo musiały by być zużyte, żeby koła stały pod kątem powodującym takie zużycie opon - raczej byś zauważył.
    Zablokowany mechanizm różnicowy (zapięta na stałe blokada, zużyte LSD, o ile jakaś jest, ew zniszczony mechanizm różnicowy) - mogło by zdzierać opony, ale chyba, o ile dobrze pamiętam, raczej na zewnętrznych krawędziach. Za to faktycznie dość łatwo stawało by to bokiem na śliskim.
    Regulacji tam na pewno nie ma - jak sama nazwa wskazuje to most sztywny.
     
  10. Like
    Mecenas reacted to Togaj in Ram czy Gmc sierra?   
    Ogólnie zdecydowałem się już na Gmc rok 2018 przebieg około 30000 silnik 5.4. W środę mam dograc szczegóły zakupu i leasingu więc zobaczymy:)
     
    Pewnie niedługo odwiedzę inny dział z prośbą o pomoc w serwisie jak co ile i gdzie ? 
  11. Like
    Mecenas reacted to machony_1 in Części, akcesoria, tuning,specyfikacja,dane -linkownia   
    Mogą być oczywiście różnice gdzie zamawiacie czy Fiat,Mercedes czy Jeep, na końcu czas dostawy

    1.Nakładka/listwa plastikowa zakładana na górę zderzaka przedniego - 55077342AB – 240zł - USA czyli że ok.tygodnia dostawa
    2.listwa zgarniającą zewnętrzna drzwi lewe tylne + śrubka do jej przykręcenia do drzwi - 55276167AB lub 55276167AC – część wyczerpana
    3.Klocki hamulcowe tył - 68334863AA – 828zł – 3 dni robocze
    4.zestaw naprawczy do zacisków hamulcowych tył :
    Tłoczek z uszczelkami - 05066699AB – 307zł/szt – 5 dni robocze
    Uszczelka prowadnicy - 05003896AA – 29zł/szt – 3 dni robocze
    Prowadnica - 05018238AB – 101zł/szt – 3 dni robocze
    5.Tarcze hamulcowe tył - 52009968AD – 843zł/szt – 3 dni robocze
    6.listwa zgarniająca wodę z szyby zewnętrzna drzwi lewych przednich(kierowcy)
    55276203AH – 358zł – 5 dni roboczych
    7.sworzeń wahacza górnego koła prawego przedniego
    Tylko jako kompletny wahacz – 52106577AI – 892zł - 5dni roboczych
    8.wahacz dolny tylko jako kompletna część o ile dobrze pamiętam 2800zł
    9.gumy stabilizatora przedniego
    52106590AC – 124zł/szt – 5 dni roboczych
    + konieczna wymiana obejm ze względu na zmianę techniczną - 52110141AB – 70zł/szt – 3dni robocze
    10.zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego ok.400zł
    11.gąbka siedziska fotela kierowcy ok. 380zł -3 dni robocze
    12.osłona przegubu zewnętrznego 88,5 mm ok..80 zł ,osłona zewnętrzna przegubu 05072391AA  104,5 mm, nie dostępna ,osłona przegubu duża od strony koła ok.140 zł
     
    Jak znajdę następne to dopiszę ?

    Ps. wiewioor żebyś przypadkiem nie zamawiał oryginalnych osłon przegubu ponieważ mam obydwie w domu i oczywiście do naszych nie pasują ?
     
     
     
  12. Thanks
    Mecenas reacted to Silverado 1996 3500 6.5 in Chlodnice   
    Witam
    Pragne polecic firme chlodnicpol z Sosnicowic tu link https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.chlodnic-pol.pl/&ved=2ahUKEwiGt4CLhsXpAhXxyKYKHdRbCKIQ_BcwBXoECA8QLQ&usg=AOvVaw0YtXDAIqhX1HAlvaHX5k7m  
    Mialem problem z chlodnica po zmianie ktore zrobilem w aucie oraz do wymiany wisco. Zrezygnowalem z niego na koszt wentylatorow elektrycznych a chlodnice zastapilem aluminiowa ale nie chcialem chinola. Znalazlem firme chlodnicpol i zawiozlem moja stara chlodnice. Podejscie do klienta bardzo dobre jakosc wykonania ok termin byl super bo w kilka dni gotowa chlodnica z wiatrakami w pojezdzie wyladowala zaraz po powrocie do dzis cieszy jej widok pod maska.
    Cena nieco wyzsza niz od naszych sasiadow ale w razie czego mam gwarancje i serwis pod "reka"
    Polecam naprawde dobra firma
    Nastepny bedzie u nich intercooler.
  13. Thanks
    Mecenas reacted to Silverado 1996 3500 6.5 in Mala oszczednosc   
    Witam panowie
    Moze nie odkrylem Ameryki ale przetestowalem wlasnie na moim aucie mala rzecz a cieszy.
    W chevrolecie przegub kolumny kierowniczej po stronie przekladni z gumowym krazkiem jest czesto przyczyna luzu i zmniejszonej reakcji na ruchy kierownica. Wymiana na nowy jest rozwiazaniem ale ja sprawdzilem i pasuje typowy przegub z jeepa cherokee.
    Wystarczy rozsunac nasz stary i nowy z jeepa. Pasuja idealnie przy czym nalezy lekko skrocic dowolny z drazkow czyli albo ten po str.kolumny albo ten nowy od str. Przekladni. Zewnetrzny element nakladamy na drazek i ja przewiercilem dla bezpieczenstwa i wbilem nit poczym po obwodzie obspawalem. Na przekladnie idealnie spasowal frez i sruba zabezpieczajaca.

  14. Like
    Mecenas reacted to wiewioor.fm in Wiskoza wentylatora "po taniości"   
    W grudniu zaczęły mi się problemy z wiskozą wentylatora - dostała luzu na łożysku.
    Kupiona pierwsza: SRL (170zł) - za ciasno trzymała, poszła na reklamację, uznane bez problemu
    Kupiona druga: też SRS - po tygodniu jazdy się zblokowała - poszła na reklamację, uznane bez problemu
    Kupiona trzecia: tym razem droższa, może się uda, amerykańskie USMW za 370zł - początkowo niby dobra, ale po kilku dniach zaczęła dziwnie się zachowywać, na odwrót - na zimnym spięta, po rozgrzaniu dostawała całkowitego luzu... tu reklamacja początkowo nie uznana, trzeba było się kopać ze sprzedawcą przez Rzecznika Praw Konsumenta, sprawa wygrana.
     
    Czwarta:  że miałem kilka uszkodzonych wiskoz z Jeepów ZJ 5.2, to użyłem jednej na przymiarkę, gwint na pompie wody ten sam M30x1,5, ośka krótsza 27-30mm, w zależności od producenta, sam wiatrak pasuje bez problemu na wiskozę.
    No to kupiłem sobie tańszą od ZJta u sprawdzonego sprzedawcy na allegro (tu kolejny raz ukłon do sprzedawcy ZYGA771 - wielokrotnie się spisał na medal) za całe 170zł z wysyłką, a następnie zaprojektowałem przedłużkę ośki, którą wykonał mi znajomy tokarz.
    Poniżej fotki i (pseudo) rysunek techniczny (niestety miałem tylko Paint'a do rysowania w tym momencie)

    [/img]
    [/img]
    [/img]
    [/img]
    [/img]
     
    Wszytko działa jak trzeba, Pewnie w innych markach też da się zastosować ten pomysł, coś jest tańsze, łatwiej dostępne...
     
     
     
  15. Like
    Mecenas reacted to Silverado 1996 3500 6.5 in Oddam w dobre rece   
    Oddam komus dwie lagi dodatkowe od resorow c3500. Mam na mysli ten gorny resor ktory siada na dodatkowe slizgi. Zdjalem nie chce dawac na zlom a moze ktos potrzebuje. Jedyne co to preferuje odbior wlasny bo wysylka to majatek wyjdzie.
  16. Like
    Mecenas reacted to wiewioor.fm in Udany swap   
    Zrób może tutaj jakiś krótki opis co jest potrzebne, części, modyfikacje. Ile czasu to zajęło. Niech potomni mają jakieś pojęcie z czym to się wiąże
  17. Like
    Mecenas reacted to Silverado 1996 3500 6.5 in Udany swap   
    Siema witam wszystkich.
    Musze sie wam pochwalic ze zmiana skrzyni manualnej na automat w pelni sie powiodla. Autko jezdzi zmienia plynnie biegi a lewa noga w koncu wypoczywa. Podziekowania dla kolegi z forum za zamiane gratami. 
    Jesli potrzebna bedzie jakas pomoc komus w tym temacie sluze swoja wiedza i doswiadczeniem ktore dostalem robiac ta zmiane.
    Pozdrawiam wszystkich
  18. Like
    Mecenas reacted to Niepsuj in Dakota & Ram1500   
    tu masz ilosci podstawowych płynów
    DAKOTA płyny.pdf
  19. Thanks
    Mecenas reacted to Kuba M. in Znalezione na alledrogo/ebay   
    Cena tego Suburbana, naprawdę bardzo delikatnie mówiąc, jest wyciągnięta psu spod ogona.
    Tym bardziej, że już na zdjęciach widać, że auto raczej nie jest perełką kolekcjonerską.
    Pierwsze co się rzuca w oczy, to felgi z ośmioma szpilkami, które były w wersjach 2500. A na drzwiach znaczki 1500.
    Różnica mechaniczna jest spora między tymi wersjami, więc pytanie, czy znaczki to radosna twórczość, czy auto ma, jak to się mówi, delikatny burdel w papierach. Problematyczne, bo 2500 nie bywały z DMC poniżej 3.5T.
    Do tego nieudolnie naprawiony fotel kierowcy - trochę szybko się zmęczył jak na te deklarowane 120 tyś km.
    I raczej nie jest wersja EU, a zwykły Kanadyjczyk. Owszem, były sprzedawane w Europie wersje EU zrobione na bazie Kanadyjczyków, ale o ile mi wiadomo tylko Chevrolety.
    Najłatwiej poznać EU po dodatkowych światłach w tylnym zderzaku (takie poziome podłużne odblaski z wstecznym) i po pomarańczowym włączniku tylnych przeciwmgielnych wyglądającym całkiem jak od pralki Predom.
    Moc też tak lekko z sufitu podana.
    Pomijając powyższe auto wygląda na zdjęciach przyzwoicie i pewnie za jakieś czterdzieści parę tyś pln znalazł by się na niego jakiś chętny.
    A tak postoi pewnie dłużej niż zamierza grać WOŚP Owsiaka.
  20. Like
    Mecenas reacted to Sebastian O. in Ford F350 7.3D   
    Jest masa aftermarketowych upgradów do Power Stroka lub Cumminsa,
    znalazlem w necie recepte na dodatkowe HP , powyżej 300KM wymiana konwertera w skrzyni i  valve body. 
     
    HP Recipes
    300-350HP160cc injectors with stock nozzlesCustom tuning via TS Performance six-position chip or Hydra chipElectric fuel system (required on ’94.5-’97 trucks)Valve body and triple disc torque converter
     
    400-450HP 180cc to 205cc injectors with 80 percent or 100 percent larger nozzlesCustom tuning via TS Performance six-position chip or Hydra chipDrop in turbo (Dominator 66 on ’94.5-‘97, GTP38R on ’99-‘03) or T4 mountElectric fuel system (required on ’94.5-’97 trucks, Walbro drop-in pump on ’99-’03 trucks)Regulated return fuel systemValve body and triple disc torque converter
     
    500-550HP238cc to 275cc injectors with 80 percent or 100 percent larger nozzlesCustom tuning via TS Performance six-position chip or Hydra chipS400-based BorgWarner turboARP head studsStiffer valve springs and stronger pushrodsElectric fuel systemRegulated return fuel systemBuilt transmission (if auto)
    *Engine serial numbers 1425747 to 1440712 and 1498319 to completion were built using powdered metal connecting rods (vs. the preferred/stronger forged rods), which become a major weak link between 450 to 500 hp. Find out which rods your engine has before pushing any stock bottom end this far.
     
    600-800 HP300cc to 400cc injectors with 200 or 400 percent larger nozzlesCustom tuning via TS Performance six-position chip or Hydra chip75mm or larger S400-based BorgWarner or Garrett turboElectric fuel systemRegulated return fuel systemPorted heads with matching cam (preferred but not a necessity)Built engine with aftermarket rods, piston work, etc... is a good ideaBuilt transmission (if auto)
  21. Like
    Mecenas reacted to Kuba M. in Ford F350 7.3D   
    Na pewno nie jest to silnik cumminsa. 380 KM też raczej nie ma - fabrycznie było chyba około 250.
    Przeszukaj stare wątki, coś mi się wydaje, że kiedyś ktoś pisał z czym się je te fordowe diesle.
  22. Like
    Mecenas reacted to Terenowiec in czy warto ? taki RAM / zakup kontrolowany   
    Cześć. Przepraszam, że późno odpowiadam ale już rozkminiłem nazwy. Jest ich kilka, są Rebel, Longhorn itd. Łącznie ze 4 w tych latach. Nie, nie sklejany, nie polish edyszyn... hehe. Tylko oryginalne naklejki.
  23. Like
    Mecenas reacted to ulver in Witam   
    Na codzien bujam sie C-HRem a ze hybryda to nuda i flaki z olejem to kupilem Ramika i dolaczam do klubu ?

  24. Like
    Mecenas reacted to Silverado 1996 3500 6.5 in 6.5 td stuki wtryskow na zimnym   
    No i sie wyjasnilo?. Skarpeta w baku byla zawalona jakims glutem.
    Wywalilem ja a przed pompke elektryczna przyszedl filtr i wszystko smiga jak szalone.
  25. Like
    Mecenas reacted to Mateusz__P in wypadanie zapłonu ,szarpanie RAM1500   
    Witam ponownie,
    Odświeżam stary temat bo może komuś się  przyda, wreszcie po 2 latach  naprawiłem swoje ramidło z wypadania zapłonów  
    Opisze całą historie od tamtego czasu,
    - 5 razy na gwarancji naprawiali instalacje gazową - mechanicy twierdzili że to gaz, a gazownicy ze to wina silnika i tak w kółko. ciągle nowe problemy i objawy.
     w czerwcu miarka się przebrała ( zrobiłem na tych objawach około 180 tyś km)  ram prawie umarł i dzięki czemu udało się zdiagnozować i naprawić. 
    po diagnostyce okazało się że 7 gar nie pracuje w ogóle , do tego wypada 2 , 3 i 5, sugestia padła na wałek rozrządu.
     
    Po rozebraniu silnika na części pierwsze  okazało się że wałek rozrządu na 7 cylindrze po stronie popychacza od wylotu jest gładki, owy popychacz tu pracujący był wytarty do połowy łożyska. Również dużo do życzenia miał popychacz z 2 3 i 5. Po wymianie wszystkiego:
    wałek, komplet popychaczy,  komplet tulej, planowaniu głowic, gniazd ( 180 tys na gazie jednak daje swoje ) i kolektorów wydechowych, rozrządu i pompy wody  a plus milion uszczelek wszystkie dolegliwości mojemu ramowi przeszły, silnik pracuje ładnie równo całkiem inaczej jak wcześniej. Po miesiącu mogę stwierdzić że jeździ lepiej jak po zakupie.
    na benzynie pracuje idealnie, na gazie można wyczuć jeszcze delikatne szarpnięcia ale to już jest wina chyba zużytej instalacji.
     Podsumowanie :
    czas naprawy wraz z sprowadzeniem części z usa około 3 tyg, cena całości 13 tyś zł w tym części z USA :
    - 6800zł  ( wałek, popychacz, tuleje pompa wody, rozrząd,uszczelki dołu silnika komplet i uszczelki góry silnika komplet, komplet śrub głowicy wszystko w oryginałach olej i filtr) ,
    części z polski :
    - napinacz, śruby kolektora , planowanie i jakieś pierdoły
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.