Skocz do zawartości

DPBART

Użytkownik
  • Postów

    20
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Kontakt

  • GG
    3573735

Informacje

  • Lokalizacja:
    Poznań

Osiągnięcia DPBART

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. DPBART

    felgi - dylemat

    Witam mam RAMa 3500 nie na blizniaku. Właśnie po prawie 3 latach użytkowania okazało się że nie mam klucza do kół. Tzn są dwa klucze ale nie do nakrętek które mam :/. Wszystkie Nakrętki maja średnicę 20.5 mm są lub były szeciokątne gdyż w naroznikach maja technologicznie wybrany materiał przypominają trochę torxy w negatywie. Jeśli ktos ma pomysł jaki to klucz lub jak się nazywa producent będę wdzięczny. Niestety z telefonu nie mogę wrzucić JPGa.
  2. A dziekuje ze moj zestaw 'tug and tow' sie podoba:). W sumie to dzieki opiniom z tego forum celowalem w Ram'a i z zazdroscia przygladalem sie forumowym autkom. Generalnie wszedzie jest problem ze znalezieniem oficjalnych i jednolitych danych dla tych aut. I dopiero po przestudiowaniutych informacji ze strony dodga, oraz przekopaniu forum Cumminsa, wiedzialem ktorego Rama szukac. A pozatym fajnie jak komus to ulatwi podjecie najlepszej decyzji przy wyborze swojego baranka:)
  3. W żadnym wypadku nie jest to wersja 2500. Dodge produkuje klika wersji Rama 3500 - jest rowniez dostępna na pojedynczym kole tzw SWR(single rear wheel- zadziej spotykana i przez to czesto mylona z Ramem 2500) oraz wersja najbardziej popularna na podwójnym DRW-dually. Ram 3500 na blizniaku jest tez jakieś 200kg ciezszy oraz ma wieksza ladownosc(ze względu na dwie opony) ale mniejsza przyczepe moze holowac - wyjasnie ponizej. Ram 3500 SRW wazy 3100 a dually 3400 z groszami. Roznice w dmc auta są, ale już nie ma jeśli chodzi o masę calego zestawu(GCVR). Zatem wersja SRW moze holowac ciezsza przyczepe gdyz GCVR(masa calego zestawu) sa takie same dla wersji SRW i DRW - pokazane to jest w linku ponizej. Jesli chodzi o Ram 2500 ma dużo mniejsza ladownosc i mniejsza maksymalna masę zestawu(no i przyczepy). Ram 2500 jest tez trochę lżejszy gdyż jego rama nie jest taka pancerna jak wersja 3500 oraz jest tam jakaś roznica w mostach. W mojej wersji SRW jedyna roznica do DRW jest brak poszezen i blizniaka. Natomiast mosty i rama jest 3500 bo to RAM 3500:) Zalanczam link i pare slow od siebie: http://www.dodge.com/bodybuilder/2007/docs/dc/dcmlup.pdf Moja wersja to 3500 QUAD CAB 60 CA SRW z automatem M6 i silnikiem 6.7 base weight is 6,851 lbs = 3107,56kg Wersja DRW z automatem 6 biegowym M6 wazy 7,155lbs. GVWR to jest DMC auta z ladunkiem(bez przyczepy oczywiscie) Payload to jest masa pasazerow i ladunku czyli ladownosc auta bez auta. Base weight to masa wlasna. Jesli chodzi o zdolnosc holowania przyczepy to jest widoczne pod kolumna Max Trail i wynosi 16000 dla SRW i 15700(mniej) dla DRW i wyliczane jest ze wzoru: Max trailer weights = GCWR - Base weight - 150lbs( czyli waga kierowcy i to daje) = ponad 16000lbs czyli wg producenta DMC holowanej przyczepy maksymalnie: 7257,48kg. w moim przypadku a dla DRW jescze mniej. GCWR to maxymalna masa calego zestawu auta z przyczepa wedlug danych producenta i wynosi dla obu modeli 23000lbs czyli tyle samo( 10500kg). Zatem jesli ktos chce holowac duze rzeczy i zalezy mu na jak najwiekszej masie przyczepy powinien wybrac wersje paradoksalnie SRW a nie DRW - Choc logika podpowiadala by inaczej:) Przepraszam za offtop i ten wywod ale musialem:) no i moze sie komus przyda.
  4. Ramika kupilem z programatorem Smarty i kontrolerem hamulców Prodigy(w poprzednim aucie używałem Reese). Przerzucając instrukcje od programatora wyczytałem ze jest 7 programów, gdzie 1 obniża moc i pewnie poprawia Fuel efficiency, jeden jest stokowy(skopiowany z komputera), i 5 programów zwiększa mu moment i moc aż do chyba 530koni. Nie miałem czasu bawić się tym programerem, ale nie powiem ... kusi kusi . Podczas holowania nie brakuje na stokowych ustawieniach mocy -jest jej aż nadto bo ruszając czy jadąc pod gore miałem wrażenie ze gdybym tylko wcisnął pedał mocniej to wyrwał bym hak z auta:) lub wyciągnął przyczepę spod lodki. Po prostu nie czuje się masy przyczepy, a kontroler hamulców dba o sile hamowania przyczepy by hamowała pierwsza i nie pchała zestawu - piękna rzecz. Bardziej mi chodzi o zapoznanie się z tym 'magic boxem'. Jeśli ktoś ma doświadczenie z programatorami Smarty'iego to chętnie przyjmę do wiadomości wszelkie wskazówki i opinie.
  5. Od miesiąca jestem szczęśliwym operatorem czołgu w postaci RAM3500 Laramie SRW 6.7 Cummins z 6biegowym automatem z 2007r. Auto kupiłem bo chciałem własnie takie a argumentem pomocniczym były zdolności holownicze tego monster trcuka, absolutnie niezbędne, jak to tłumaczę małżonce do transportu naszej lodki. Chcialem podzielić się moimi spostrzeżeniami... Subiektywnie.... auto z tym silnikiem to czołg-pocisk. 800Nm pozwala mu wyrywać 100letnie dęby z korzeniami. Gwałtowne wciśniecie pedału do dechy powoduje szeroki banan od ucha do ucha oraz głęboki dryft nawet przy prędkości 80km na godzinę.... porostu kocham ten samochód. Ryk i bulgot tego prawie 7litrowego silnika rozwiewa wątpliwości każdego 'przeciwnika' na drodze i ostrzega ze zbliża się nieposkromiona moc i masa :twisted: . O wrażeniach z jazdy można by poematy pisać. Ja zacząłbym od inwokacji do Cumminsa..... o tak: Cummins'ie! Uciecho moja! ty jesteś jak zdrowie. Ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie,. Kto cię stracił itd... Jak jeździ auto z przeznaczeniem Heavy Duty i zawieszeniem na resorach, cóż prowadzi się trochę jak woź drabiniasty, ale czy śmiałbym oczekiwać od niego by jeździł jak E-klasa? A czy śmiałby kto oczekiwać od E-klasy by holowała 10tonowe przyczepy, tez pewnie nie. Po prostu te auto lubi sie za to jakie ono jest, i to ze prowadzi się jak ciężarówka moim zdaniem dodaje mu atrakcyjności, bo każdy wieśniak z Polski możne się poczuć jak Amerykański wieśniak 8-) . Dla mnie od czasu gdy mam mojego full siza to cala reszta aut to namiastki samochodu, a epitet 'wieśniak' stal się przymiotem i komplementem. Ponieważ auto z pełnym bakiem i dwiema osobami wazy 3400kg oczekiwałem zużycia paliwa na poziomie 18-20ltr na 100km. Po cichu liczyłem na skromne 16-17. Autem przejeździłem dopiero niecałe 4tys kilometrów. Zużycie paliwa obliczałem od zalania do zalania baku po korek, oraz porównując obliczenia ze wskazaniem z komputera. Przy dużej ilości kilometrów obie metody są praktycznie zbieżne i różnice we wskazaniu komputera a rzeczywistym zużyciu są na poziome do pól litra na 100km. Cykl miejski: Auto niedociążone, pierwszy tydzień jazdy, wiec bardzo ciężka noga tak by nacieszyć się rykiem i kwikiem. Czyli każde światła to but, but i but... i hamowanie... i znowu but, but, but... przygazowki i takie tam rożne .... czyli taki dres-motorowy styl jazdy. Wyjeździłem tak 2/3 baku tankując ponownie po korek wyszło średnie spalanie 16,2ltr na 100km. Cykl mieszany: Czasem 300-400kg extra z bagażami i pasażerami lub na pusto. W ciągu 7 dni miasto - pełna kultura bez zbędnych szaleństw czyli prędkości pomiędzy 30-90km/h, w tym po trasie i autostradzie jakies 350km z prędkościami średnio 120-140km/h. Średnie spalanie 13,5ltr, a w kolejnym tygodniu 12,8ltr gdyż zwracałem uwagę by nie gonić diesla powyżej 2300obr/min. Cykl Holowanie: Warunki: 300kg bagażu + przyczepa z jachtem o wadze 4800kg. Masa całego zestawu (auto i przyczepa) to 8,5t. Trasa 600km. Ze względu na rozmiar i masę prędkości 100% przepisowe, jedynie na autostradzie jechałem 87km/h. Pozostałe odcinki 83km/h, i na wszystkich ograniczeniach tyle ile było na znaku. Włączony tryb 'tow'. Po przywiezieniu jachtu na na miejsce, zatankowałem auto i doznałem szoku.... kolejnego szoku.... średnia 14,6ltr. Ale przy tych prędkościach obroty silnika wąchały się pomiędzy 1200-1600rpm, pomijając jakieś podjazdy i przyspieszenia w miastach. W starym powiedzeniu 'diesel to diesel' odnajduje nowy głęboki sens i ukryty ogrom doświadczeń czyli tysiące kilometrów z trasy:)
  6. DPBART

    hak montaż

    Dzięki za odpowiedz, wiem już na pewno żeby nie kupować profilu 50x50 . 2 cale to 50,799mm, nie pasujemy tu ze sobą walu i łożysk tylko belki, wiec chyba różnica 0,21mm nie ma tu żadnego znaczenia. i można kupić adapter na profilu 51 na 51mm. Mam jakiś zakres regulacji wysokości w przyczepie chyba plus minus 10cm, ale ruszyć to nie będzie łatwo bo bolce są ciasno pasowane i lekko przyprószone rdza.
  7. DPBART

    hak montaż

    Witam, temat stary ale potrzebuje odgrzać tego kotleta. Na aledrogo są dostępne adaptery haka do samochodów z usa... Rozważam któryś z poniżej http://allegro.pl/hak-holowniczy-kula-adapter-usa-jeep-cherokee-nowy-i5208892574.html W tej aukcji sa 4 rodzaje na belce 51x51 (ale nacisk pionowy jest tylko 100g i sila D 14kN) http://allegro.pl/hak-holowniczy-adapter-usa-dodge-ram-ramcharger-i5029793686.html http://allegro.pl/auto-hak-holowniczy-kula-adapter-usa-hummer-51x51-i5287906089.html Pierwsza różnica, która rzuca się w oczy to to rozmiar belki 50x50mm czy 51x51mm do Ramidla. Kolejna sprawa to obniżenie kuli w stosunku do belki. Są haki które maja kule 34mm poniżej belki i te które maja kule 115mm poniżej belki. Czy ktoś z szanownych kolegów używa któregoś z haków Steinhofa, Auto-Hak Słupsk lub Hakpol. I który bardziej pasuje do standardowej lawety, w sensie wysokości kuli . Nie patrze na adaptery z usa względu na brak homologacji i różnice w rozmiarze kuli. Ja ciągam spora przyczepę podlodziowa i poza DMC 3500 przyczepy, ważny jest dla mnie nacisk pionowy na hak oraz siła sprzęgająca D. Zauważyłem ze te haki dłuższe czyli niższe maja maksymalny nacisk na kule tylko 100kg a Steinhof 140kg. Najmocniejsze są haki Steinhofa, ale produkowane są na profilu belki 50X50mm i z obniżeniem kuli tylko 34mm.... Niestety nie mogę sam pomierzyć u siebie bo jeszcze czekam na odprawę (już 3ci tydzień siek: ) mojego Ramika 3500 SRW(na pojedynczych tylnich kolach) i nie mam możliwości zmierzenia jeszcze jak wysoko jest mocowanie haka. A chciałbym zgłębić temat i poradzić się tych co już temat przerabiali. Z góry dzięki.
  8. 3D7LU38C74G134707 mam jakies zdjecia na maila moge podeslac....
  9. DPBART

    Radio

    Jak zobaczylem jakie radio(orginalne) bedzie w moim ramiku to gdybym siedzial za kierownica to ta kierownica nie przeszkodzilaby mi przezegnac sie lewa noga. A ze ten rocznik mial radio z galkami po bokach trundo znalezc jakis substytut pasujacy w to miejsce. Natknalem sie na alledrogo na takie cos....: http://allegro.pl/nawigacja-gps-dvd-tv-tel-chrysler-300c-pt-cruiser-i5054694594.html Czy ktos mial z tym stycznosc. Troche sie boje takich chinskich wynalazkow, ale nic innego sensownego nie znalazlem.....
  10. Widzialem osobiscie. I zrezygnowalem z tego zakupu na rzecz importu troche drozszego auta z usa. Zaleta tego niebieskiego rama jest ladna tapicerka w dobrym stanie. Czysty silnik z wymienionymi plynami, Pracuje calkiem calkiem. Natomiast mi przeszkadzalo bardzo to, ze mial lampy z tylu oraz lusterka wsadzone od rama 1500. Oraz latajace panele sterowania szybami, peknieta deske rozdzielcza, rozlatujace sie szufladki w konsoli itd... oraz pas do okola samochodu zrobiony barankiem- masakra. Sam samochod przyjechal do Polski w stanie 'gazeta trzasniety', ale sposob naprawy lakierniczej nie podobal mi sie do tego stopnia ze zrezygnowalem z zakupu. Balem sie, ze niechlujna naprawa moze sugerowac takie podejscie do reszty samochodu w trakcie jego szykowania. Jesli natomiast komus nie zalezy na tych detalach to mozna sie przyjrzec temu autku. Silnik wydawal mi sie na te krotka chwile ogledzin ok... ale reszta detali jakos za bardzo mnie draznila. Warto wspomniec ze sprzedawca nie ukrywal historii auta i podzielil sie informacjami na temat jego historii. To dobrze o nim swiadczy, natomiast tak jak wspomnialem ogolne wrazenie zepsuly detale, no i ten baranek z ktorym nie wiadomo co zrobic by wygladalo to dobrze. Mozna to zedrzec i pomalowac jeszcze raz, ale to dodatkowy koszt. Cena jest kuszaca, ale.... Zapomnialem dodac ze na plus tego samochodu jest to ze nie zauwazylem wykwitow rdzy pod drzwiami, oraz na ramie. Gdyby nie ten baranek i niebieski kolor to kto wie...:-)
  11. No wlaśnie.... masz racje. W serwisie nie chcą wystwiać takiej homologacji do 3,5t dla auta które ma na tabliczce znamionowej dmc 5990kg i jest praktycznie po temacie jeśli chodzi o zmianę dmc. A takiego 2500 W dieslu 2gen z masami jak trzeba ---- no przyjąłbym i jeździłbym:-) . Jeszcze odnośnie carfaxu i autocheck'u. Po wprowadzeniu VINu w carfaxie wyświetlił sie monit o 42 wpisach, a w autochecku okolo 20, wiec brałem ten pierwszy.
  12. Jest to możliwe:-) . Dlatego napisałem, że może się ktoś pochwali:-) . No ale po to jest to forum. Myślę że jeszcze coś sie trafi. Wachałem się bo auto miało W dowodzie DMC 3200kg i na 2800kg na hak. A to troche mało. Musiałem mieć pewność że bedę w stanie odkręcić takie małe wagi zwłaszcza tą na haku... Inaczej byłby to zakup niedostosowany do mojej potrzeby. Koniecznie musze mieć auto z samej granicy czyli DMC3500 i tyle samo na haku.( uprzedzając pytanie o stosunkach mas auta do przyczepy 1.33- mnie to nie dotyczy bo mam przyczepę z hamulcami uruchamianymi z miejsca kierowcy) Dlatego zależy mi na tym by mieć legalną możliwosć jazdy zestawem 7t na b+e. Sorry za OT o przyczepie, chciałem się wytłumaczyć dlaczego zwlekałem. Szukam dalej:-) ...
  13. I znowu nie zdążyłem, zakupy na odległosć, ehh. Sprzedany. Przed wysłaniem zaliczki pojawił się kupiec, może się pochwali na forum:-) . Z carfaxu: auto miało kolizje, ale bez calkowitej szkody, a w 2012roku około 250tys mil. Czyli w Polsce przeszło lifting Licznika:-). Poza tym myślę że była to dobra okazja... no szkoda, ale szukam dalej:-)
  14. Dostałem Vin i sprawdzilem już na carfaxie wpisy. Coż są pewne niescisłosci:-) w ogłoszeniu. Mam pytanie czy po zdjęciu takiej budy z paki zostają jakieś otwory w burtach? Myślę ze otwarta/niska paka fajniej wygląda i korciłoby mnie zdjęcie tego.... Czy przeglądając fotki z tego ogłoszenia coś wam wpadło godnego większej uwagi kupującego? Wiem ze trudno bez oceny organoleptycznej coś powiedzieć, ale jak koledzy nie zwrócą uwagi to kto? Tu są lepsze zdjęcia... http://sprzedajemy.pl/dodge-ram-3500-4x4-cummins-manual-blizniaki-nowa-ruda,14299012 Mi poza wgnieceniem na tylniej klapie oraz na lewym tylnim nadkolu, podpadł baranek na progach.... chyba że tak tylko wyszły zdjęcia....
  15. DPBART

    WItam

    Byl w maju taki żółty ram 2500 Na necie, już byla decyzja o kupnie i niestety nie zdążylem dojechać. Auto poszło wiec cały czas śledze forum i się uczę o ramach. Wcześniej czy pózniej będzie :-) . Zabrzmi jak oczywistość oczywista, ale fajnie że są fora bo nie wyobrażam sobie by ktoś wiedział wszystko od razu:-). Tu jest przecierz kopalnia wiedzy empirycznej:-) .
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.