Skocz do zawartości

Terenowiec

Użytkownik
  • Postów

    33
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Kontakt

  • GG
    112040

Informacje

  • Lokalizacja:
    mazowieckie i mazury

Ostatnie wizyty

459 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Terenowiec

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

1

Reputacja

  1. Cześć. Przepraszam, że późno odpowiadam ale już rozkminiłem nazwy. Jest ich kilka, są Rebel, Longhorn itd. Łącznie ze 4 w tych latach. Nie, nie sklejany, nie polish edyszyn... hehe. Tylko oryginalne naklejki.
  2. Dzień dobry Mam pytanie wersja RAM 1500 longhorn laramie edition - to jakieś limited czy premium? Napęd o 4 przełożeniach czyli 2d, suchy asfalt 4x4 , lekki teren 4x4 i ciężki ten 4x4. Jak w ramach z tym nazewnictwem jest? Dziękuję
  3. Witam Kiedyś pisałem z tym gaśnięciem. Okazało się, że zostało mi wymienione w Hemiku 8 a nie 16 świec, stąd też kabli i świec nie podejrzewałem...ech.. Z innej beczki. Ram 1500 i F150 mają ładowności chyba ok 700kg. Mam już amerykańca ale nie ucieknę przed pickupem. Rozum mówi Japończyk a serce Amerykanin. Najlepiej przedłużona kabina. Dwa pytania: 1-Czy są jakieś zestawy, dzięki którym można podnieść im ładowność, wzmocnić zawieszenie? Jakieś kity do Heavy/Super Duty? Tak do ok 1t aby przewieźć? Ile może ważyć paka gdyby ją zdjąć? Znalazłem takie coś, sorry, że nie Dodge: https://www.otomoto.pl/oferta/ford-f150-5-4-v8-american-big-cars-auto-dla-prawdziwego-faceta-ID6z0BvH.html Szkoda, że nie ma 2500 w 5.9 w przedłużonej kabinie nigdzie. To byłoby bez kombinowania. 2-Domyślam się, że Cummins w 2500 z ok 1t na pace pewnie spali z 17-20 litrów na 100. A ile gazu spali takie 5.7 w Ramie lub 5.4 w F150? Do 30 czy więcej? W terenie jak jeździliście ile Wam przeważnie wychodziło? Dzięki
  4. Witam Mam pytanie do HEMI i LPG. Pierwsza zima i problemy na mrozie-po pierwszym przełączeniu na gaz, gdy dojeżdżam do skrzyżowania lub gdy podczas jazdy mam niskie obroty gaśnie mi. Na benzynie raczej ok. Gaz był regulowany, nowe wtryski i świece (Autolite irydowe), niestety kable nie dojechały na czas. Na nowych świecach też są problemy z gaśnięciem. Dodatkowo zauważyłem, że czasami delikatnie drży na gazie, gdzie na poprzednich świecach nie było tego. Wcześniej, mając zamknięte oczy nie czuć było, czy chodzi na LPG czy benzynie przy obrotach jałowych. Poziom oleju i chłodniczego ok. I teraz tak: -jakie świece do Hemi polecacie? Może mam przerost formy nad treścią, lepsze platynowe? -jeżeli wymiana kabli nie pomoże to co to może być? Filtr gazu, przepustnica? -po każdej wymianie świec i kabli podjechać do gazownika na regulacje? Ma ktoś jakieś pomysły?
  5. Dzięki Zyga za pomysł:). Miałem podwójnego pecha ostatnio-niebiescy i diagności, więc na przyszłość może przyda się... żarówkę już malowałem na czerwono lakierem do paznokci i wyszedł różowy:). Wk się bo kupiłem nowe lampy, stare były zmatowiałe, nówka H13 i jak pojeździłem to tak naprawdę mam świeczki, trochę mocniejsze niż ostatnio. Rocznie mi wyszło 30kkm więc zależy mi na dobrym świetle i bezpieczeństwie, pomijam służbistów. Słyszałem, że można wsadzić soczewki i dać np. H4. Są firmy, które to robią a czy ktoś z Was robił samemu coś takiego, co kupić, jakie koszty? Chodzi o to aby to światło nie było rozproszone tak bardzo. Teraz jak stanę na wprost to razi oczy ale na drodze to wszystko w kosmos chyba leci. Na marginesie, nie wiedziałem, że amerykanie mają takie słabe oświetlenie. A wiesz Tadeusz szukałem swego czasu ciekawego pickupa, nie trafiłem na nic ciekawego-myślałem bardzo o 2500 w 5.9. Zakupiłem Durango w Hemi. Muszę go trochę na wiosnę przygotować:).
  6. Witajcie Mam trochę problem z Dodgem. Chodzi o pewnie znany Wam problem-przednie światła mijania. Wymieniłem stare klosze i xenona poprzedniego właściciela na nowe h13 i nowe klosze. Wydaje mi się, że są one mocne i jakiś czepialski niebieski może przyczepić się-mieliście takie sytuacje? Reflektory bardziej chyba rozpraszają światło, ktoś może pomyśleć, że długie, dopóki nie włączę drogowych. Czy na przeglądzie diagnosta mimo, że wie, że symetryczne są światła podbije przegląd? Jak stwierdzi, że nikogo nie razi. Przerabialiście lampy? Wg mnie przepisy są bez sensu, bo skoro ktoś ma światła i pojazd zadbany i sprawny to nie zrobią przeglądu a jakiegoś paska w tdi puszczą. Wg przepisów to z połowa pojazdów nie mogłaby jeździć po kraju...ech... Pozdrawiam
  7. Z tym nadbiegiem nie wiedziałem. Przyciski AWD, 4LOCK i LO, dla świętego spokoju wolę zatrzymać się:-) Kurcze, to biegów 2 i 1 nie włączyłbym w życiu a tak to już jestem mądrzejszy. Czyli przed wjazdem w cięższy teren ustawiam na 2 albo 1 i 4LOCK lub 4LO. Teren staje się prosty przełączam na D i jeszcze trochę na biegach terenowych po czym wrzucam na początkowy czyli AWD w moim przypadku....bajka słowem:-) Co do ksywki to bardziej branżowa, w szerokim pojętym znaczeniu budowlanka.... Czasem zdarza się, że muszę zjechać z utwardzonej drogi. Potrzebowałem samochodu na ramie do pracy i na co dzień. Pierwotnie miał być pickup ale wyszło co wyszło i jestem póki co zadowolony. Samochód dom, hehhe.... Wiadomo, trening czyni mistrza a przed kompem można sobie oczy popsuć....Dzięki za rozjaśnienie:-)
  8. Dzięki za info. Czyli w zasadzie wszelkie jazdy w terenie to D wystarczy, nie ma co kombinować raczej. Biegi wolę włączać po zatrzymaniu, spokojniejszy jestem. Pokrętło mam na desce. Napęd AWD bo to nie do końca Ramik a Durango z Hemikiem. A jeszcze z takich rzeczy ciekawi mnie przycisk do holowania przyczep. To też najlepiej na D robić pewnie robić? On jakby wtedy podwaja biegi? Orientowałem się z moparem. W kilku miejscach mówili mi o nim. Do castrola mieszane odczucia mam. Reszta ok, byle 5W30 było. Ile trzeba litrów oleju do wymiany w 5.7? Zimny dolot mi polecano bo lepiej zbierać ma się ale jak piszesz, że szału nie ma to szkoda kasy.
  9. ...ostatnio miałem pytanie ale nikt nie doradził mi niestety.... Chodzi mi załączanie napędów terenowych - robi się to na dźwigni w pozycji D? Biegi 2 i 1 jakich sytuacjach można stosować? Jak prawidłowo je załączać-jak w zwykłych terenowych z manualem? Hemi śmiga fajnie, muszę zakupić olej - Mopara ktoś używa? Czy ktoś zamontował z Was K&N Cold Air czyli dolot zimnego powietrza? Są różnice w elastyczności?
  10. Chodziło mi o Dodge Durango. Chciałem dowiedzieć się czy ktoś może coś o tym napędzie powiedzieć. Czy ktoś miał coś takiego w Ramie. Tobie chodziło o takie napędy jak ma Ram poniżej?: http://otomoto.pl/oferta/dodge-ram-1500-5-7-hemi-4x4-instalacja-gaz-prins-6-osob-limited-ID6yggGZ.html#c9c99d1a32 Czyli Durango miałby na tył a przód jest dołączany prawdopodobnie, w takim trybie chodzi cały czas, na sam tył nie ustawi się.... [ Dodano: 2016-03-08, 07:40 ] Zagadka została chyba rozwikłana...stały rozdzielany elektronicznie brzmi odpowiedź.. :-) . ....nie śpi ulica nie śpi dzielnica...sam nie śpię od kilku nocy gdy do życia budzi się mój Hemik ochoczy :lol: .. Jeszcze pytanko co do napędów 4x4 to jest załączać można w położeniu dźwignie D czy lepiej 2 lub 1? Te dwie kiedy tak naprawdę można stosować, one podwajają ilość biegów czy co? Jak macie skonfigurowane wydechy. Chodzi mi o to, żeby było słychać bardziej silnik. Obecnie jeździ na najcichszym magnaflow ale wg mnie trochę jest głośny ten wydech. Miał ktoś styczność z ulterem u siebie przy V8? Założenie podwójnych końcówek bez wymiany tłumika coś zmieni?
  11. Dzięki za odpowiedź Animalx. Na 99% tam jest AWD bo widziałem, 1% niepewności bo pochmurne niebo było i może wzrok już nie ten;). Inaczej, minuta 1:13, widać pokrętło i przełączanie: Normalnie terenówki, którymi jeździłem to miały na tył, 4x4 na powierzchnię o pewnym poślizgu i reduktor. No cóż może kiedyś rozkminić uda się tą zagadkę....
  12. Czy np. 10letnia instalacja lpg może mieć jakiś znaczący wpływ na Hemi? Czy tylko kwestia podbicia butli (raczej pewnie wymiana) i przegląd? Wnioskuję, że ważniejsze niż 1-2 lata różnicy w metryczce jest jego stan. Dużo Prins był montowany z Hemi, BRC i STAG, to też uznane marki. A instalacja Zenit? Miał ktoś styczność? Na lpg nie powinien spalać więcej niż 20% w stosunku do benzyny? Dzięki [ Dodano: 2016-03-03, 20:24 ] ps. Jak Dodge ma AWD, 4LOCK i 4LO, to wnioskuję, że dwa ostatnie to odpowiednio śnieg/ślisko/lekki teren oraz cięższy teren (4LO=reduktor). Zastanawiam mnie jak jest z AWD - on ma napęd na stałe na tył i przód dołącza się czy cały czas jak Subaru?
  13. Ok. Już byłem umówiony z jednym sprzedawcą i miałem go zamiar wziąć ale zostałem uprzedzony:(. Zdarzają się też jakieś wzmocnione 4.7 ok 300KM silniki, gdzie myślałem, że tylko mają ok 240KM. Jednak faktycznie lepiej chyba 5.7..
  14. Witam Kiedyś przymierzałem się do 2500 diesla ale z kilku przyczyn nie wyszło. Co do sprzętu to do celowo mam już pickupa którego kiedyś chciałbym zakupić i na którym chciałbym zamontować urządzenie. Tymczasem myślę aby zakupić Dodga Durango 4.7 lub 5.7- jest taki duży suv na ramie, 2004-2008 generacja. Pojemny, na ramie, reduktor, stały napęd. Myślałem też o Pajero 2000-2006 ale benzyniaki są zajechane ale chciałbym trochę km robić. Dodge służyłby mi do pracy i po godzinach. Przeglądałem internet i pozytywnie mnie zaskoczył ten samochód. Chodzi mi o to czy: 1-jest duża różnica w spalaniu między 4.7 a 5.7? Po 2006 hemi maja MDS ale chyba nie chcę dodatkowej elektroniki. Preferowałbym kupno w lpg 2-jaki olej do silnika, w ogóle jakie oleje? Podejrzewam, że 5W30 a nie 5W20. Shell, valwoline czy amsoil? 3-na co zwrócić uwagę przed zakupem, pomijając to na co normalnie zwraca się uwagę? 4-macie namiary w okolicach Wawy raczej na kogoś kto zna się na amerykańcach? 5-myślę aby zamontować jakąś kratkę, coś zrobić pod siebie, składam i ładuje sprzęt a potem wyjmuję i demontuję. Macie kogoś takiego kto może coś wyrzeźbić? Preferuję raczej 5.7...bo hemi:) Wiem, że to co chcę zakupić to nie pickup ale jakby tak zastanowić sie to jest zabudowany pickup z usuniętą ścianą dzielącą przestrzeń pasażerską od przestrzeni przeznaczonej do przewozu towaru;))) Dzięki
  15. Poszukałem na stronce co dał Siepiet i 1500 miały ok: curb weight (masa własna) 2200kg gvwr (DMC) 6400lb czyli ok 2900kg Stąd wychodzi, że mogą załadować ok 700kg. Czyli od ich DMC do 3500kg brakuje 600kg, a 600kg + 700kg daje nam te właśnie 3500kg. Stąd facet podaje ładowność ok 1300kg. No dobrze ale taka ładowność "papierologicznie" jest możliwa jak ktoś mu wbije w dowód, że DMC jest 3,5t, co w tym przypadku jest sprzeczne z tym co zakłada producent, można tak? Z góry proszę o wyrozumiałość :-) Ogólnie czegoś na tym forum dowiedziałem się. Wstrzymam się chyba z tym car póki co.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.