Skocz do zawartości

czy warto ? taka eFka / zakup kontrolowany


kucaro

Rekomendowane odpowiedzi

mechanicy samochodowi i rzeczoznawcy

To akurat o niczym nie świadczy niestety.

Nie jeden właściciel auta z USA przekonał się o tym jeżdżąc od jednego mechanika do drugiego próbując cokolwiek naprawić. Bo właśnie okazało się, że to całkiem nie jest tak jak w Golfie :roll:

 

:up: :mrgreen:

"Ptaki i zwierzaki pod drzewami stały,

jak do nich strzelano - umierały..."

 

"zrobiłem" != "zleciłem"

 

--

http://i190.photobucket.com/albums/z155/Madcatw/WhereIHideMostofMyMoney3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 178
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

DMC 3,5 wys.2,8
Po pierwsze musisz trafić model który ma wbite w dowodzie dmc 3,5t co nie jest takie oczywiste w pickupach mniejszych niż superduty (F250,350, Ram 2500,3500 itd.) co nie oznacza, że nie poradzą sobie z taką przyczepą. Z mojego doświadczenia mogę Ci śmiało polecić F150 5,4 Triton który spokojnie mi taką przyczepę ciągnie. Mniejsze V8 4.6l też da radę ale już będzie się znacznie bardziej męczyć. Ogólnie fordowski 5,4 jest silnikiem stworzonym do holowania przyczep ma bardzo mocny dół, moment obrotowy jest praktycznie dostępny od razu. Jeśli chcesz dodge'a to też chyba tylko 5,7 hemi jednak jest to trochę inny silnik od 5,4 triton. Jest bardziej "żwawy" i - jakby to nazwać - "rasowy" kiedy z 5,4 jest nieco bardziej "wół roboczy". Z najnowszych forda to 3,5l ecoboost jest potwornie mocny i idealny do przyczepy, ale też nowe 5.0 v8 , które zastąpiło 5,4 będzie - wnioskując z opinii - dobrym wyborem , choć osobiście jeszcze nie miałem styczności z tym motorem.

 

Jeśli chcesz superduty to wszystko się nada z lekką przewagą dodge'a ponieważ części do diesli Cumminsa są dostępne w Polsce często od ręki. Ford montuje diesle Powerstroke, do których części dostaniesz tylko w USA. Ciekawy silnik forda który trafił do superduty to też 6,2l V8 montowany m.in. w Raptorze.

 

Co do pickupów GM to nie mam doświadczenia ale benzynowe 5.3 vortex to świetne jednostki (do któregoś rocznika bo potem jest zepsuli), a diesle Duramax to już legenda - trafiały m.in. do Hummerów (Humvee) armii USA.

FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007

FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001

FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010

był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki

A jak z gazem w tych silnikach ?

Dobrze dobrana i zestrojona instalacja = zero problemów. Spalanie u mnie tak od 18-19 do 24. Średnio mam spalanie 23 na zasadzie trochę trasy, trochę jak to się mówi "w koło komina", trochę na budowie, trochę dogrzewania auta, trochę holowania przyczepy. Ostatnio jechałem 100km z załadowaną naprawdę dużą przyczepą kontenerową i spaliło mi 24l/100km gazu (prędkość 90-120km/h), przy czym kompletnie nie było jej "czuć na haku". Raz też holowałem przyczepę z koparką w sumie około 6 ton na haku. W naprawdę niefajnej trasie ("pipidówy" i dużo podjazdów) spalanie miałem 27-28 lpg. Kolega ma iveco na bliźniaku i zestaw 3,5 tony (przyczepa+koparka) i mu na dwupasie pali 16l ropy przy 80-90km/h więc wydaje mi się, że pickup wychodzi jednak dużo taniej :P

FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007

FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001

FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010

był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 ton na haku to już troszkę ryzykowales... raz, ze ITD, dwa ze mechanizmy po dupie dostawaly, krzyżaki ostaly się cale po takim ciąganiu??? jednym słowem dales czadu ;)

tabelka ;) - KLIK

Jakimś cudem wszystko wytrzymało :-> To był jednorazowy "wyczyn" i raczej nie będę go już powtarzał. Trasa około 25km samymi zadupiami właśnie po to aby uniknąć krokodyli. Co ciekawe auto normalnie przyspieszało i hamowało. Silnik wyraźnie się męczył na podjazdach i skrzynia bardzo często redukowała ale dało się jechać. Sam byłem zdziwiony bo nastawiałem się na jazdę 20km/h a tu 50km/h i więcej dało się wycisnąć :lol:

Jak teraz zobaczyłem tabelkę co podlinkowałeś to nie wiem czy dziękować opatrzności że nic nie wysiadło czy konstruktorom forda za obliczenie wytrzymałości z takim zapasem ;-)

FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007

FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001

FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010

był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam wszystkich, szukam F150 albo Rama do 50k zł max. Musi być 4x4 i 5-6 osobowy. W Szczecinie stoi coś takiego: https://www.otomoto.pl/oferta/ford-f150-ford-f-150-4-6-benzyna-v8-4x4-ID6yKvyT.html strasznie tani, także budzi wątpliwości. W Białystoku jeszcze taka opcja: https://www.otomoto.pl/oferta/ford-f150-ID6yL2oh.html ten lift mnie zastanawia, czy nie zmienia w zły sposób właściwości jezdnych. Proszę o opinię o tych dwóch opcjach szanownych znawców :) I jak to jest z kosztami utrzymania takiego auta w porównaniu do L200, Rangera, Amaroka czy innych tego typu mniejszych pickupów? Nie chodzi mi o spalanie, tylko ceny części. Wiem, że rzadsze elementy trzeba sprowadzać, ale czy utrzymanie F150 albo Rama jest droższe niż popularnych pickupów z tych samych roczników?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Anonymous

Takie coś ....

ford-f-150-2005r-swiatla-przeciwmglowe-gdynia-107092207.jpg

sprzedajemy.pl 53000PLN

 

... zamieniło się na takie coś. Przód, tył, dach i bok....

d303b057430f882047ee2e80b868

allegro.pl 15500PLN

 

7c6039d122d57bf9gen.jpg

4cc29097595ed97egen.jpg

lokalnie

 

Nie wiem co tu sprzedawać i co ratować.... kwity? mechaniczne? ahhh

 

Niedługo zobaczymy go jako bezwypadek na aukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Nie jest to najbogatsza wersja wyposażenia. Najwyższa jest PLATINIUM potem HARLEY DAWIDSON, potem KINGRANCH, a dopiero później LARIAT.

FORD F150 KING RANCH 5,4 V8 Triton 2007

FORD RANGER EDGE 4,0 V6 SOHC 2001

FORD FLEX SEL 3.5 V6 Duratec 2010

był - JEEP WG LIMITED 2.7 R5 CRD 2002

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

hej,

oglądał ktoś może tą Fkę: https://www.otomoto.pl/oferta/ford-f150-ford-f150-4-6l-v8-oplacony-stan-bdb-okazja-vat23-ID6yXSXZ.html#947e699cec

 

zdaje mi się, że dość długo jest na otmoto -dzwoniłem do gościa zachwala cudo ale "VINu z zasady nie podaje" z wizytą w ASO też nie bardzo bo z Gniezna wszędzie daleko

 

chcę kupić coś na firmę więc tylko jedn rząd siedzeń (najlepiej 3)

niestety większość jest z napędem na tył - czy da się tym jeździć ? nie za lekki?

 

4x4 to 1,5 lub po2 kabina czyli VAT1 nie wchodzi

 

ile te amerykańskie silniki wytrzymują przebiegu?

F 150 | 2010 | 5,4 | 4x4 | 6 biegów | 1,5 kabiny | 6 osób |

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem zobaczyc to auto.

 

VIN wlasciciel podaje na miejscu, auto bylo po naprawach blacharskich - dostalem zdjecia, sprzedajacy prosil nie podawac na forach. Nie ukrywal, ze auto mialo wypadek. Na zdjeciach pogieta paka i dach. Lakierowanie paki do poprawki.

 

Rama czysta, nowy wal.

Wersja golas - korbotronik i te sprawy.

Silnik czysty, bez wyciekow, pracuje rowno. Przyspiesza normalnie. Uklad kierowniczy ok.

Tyl troche nerwowy momentami - jakby drgal. Nie wiem czy krotkie tak maja czy to mi sie wydawalo.

Skrzynia nie stukala, plynnie zmieniala biegi. Poziomow plynow nie sprawdzalem. Swiatla swiecily, ale nie byly "zrobione" na EU z tego co pamietam (moge sie mylic). Wlasciciel ciekawy, mocno zainteresowany motoryzacja, mowil, ze sciaga krotkiego od czasu do czasu, bo bardziej mu sie oplaca na pake wsadzic czesci do innych aut-projektow, niz targac i clic oddzielnie palety. Stoi u niego tez krotki RAM teraz - jest na Otomoto ze zdjeciami po wypadku.

 

Okazalo sie, ze bede szukac dluzszej wersji, dlatego odpuscilem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylny napęd nie jest fajny zimą, mam jedną zimę za sobą i wiem co piszę ;-) . Kilka razy tył mnie już wyprzedził, do tej pory bez problemu, ale gorąco było, oj było ;-) . Letem miałem jeden przypadek po deszczu, gdzie tył mi ujechał w bok na rondzie dość sporo, ale nie było to groźne. Ogólnie nie ma porównania do napędu 4x4, następny pickup tylko 4x4 i długa tak jak moja teraz paka.

Pozdrawiam i powodzenia w szukaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pickup150, przecież byłeś uprzedzony ;-) :lol: :lol:

Spoko, nie ma tragedii , to jest auto dla mężczyzny :-P , z napędem 4x4 każdy potrafi :lol: . Trzeba być twardym jak żelki z TESCO ;-) . Ale jak będę kupował następnego to będzie to 4x4, bo się najzwyczajniej starzeję :lol: .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Drodzy wspolforumowicze ;) mimo ze powitanie mam za soba w odpowiedniej sekcji, to nazywam Marcin .

 

Mam na oku F150 w wersji 4X2, rocznik 2005, silnik 4.6 v8 , rozmawialem z wlascicielem i po dluzszej rozmowie wyznal mi ze jest problem z O/D ovedrivem, bardzo prosze o rady jak i czy warto zabierac sie za takie auto.

Jak duzy jest to problem, czy da sie to ruszyc a jesli tak to jakiego rzedu koszt to moze byc?

czy wogole warto sobie tym zajmowac glowe?

prosze o sugestie i rady

 

[ Dodano: 2017-09-26, 22:57 ]

Niestety temat padł, sprzedający okazał sie obywatelem usa, zatem koszty naprawy plus koszty wszelkich taxow wraz z nasza ukochana akcyza skutecznie zniechęca.

Jak coś znajdę będę dawał znać

 

[ Dodano: 2017-09-30, 12:42 ]

A co sadzicie o tym? dzis bede dzwonil i sprobuje wyciagnac VIN.

Boje sie ze od handlarza, zawsze to obawa - i te awaryjne skrzynie tych efek...

https://www.otomoto.pl/oferta/ford-f150-ID6z9Ol9.html#069a7d3335

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Jeśli chcesz korzystać z forum musisz zaakceptować powyższeWarunki użytkowania.